åka iväg och ta det lugnt

Imorn så åker vi till Björksele. Blir skönt att komma bort och koppla av några dagar.
Hoppas även på att träffa en liten tös som är lite äldre än Oskar, en vecka tror jag om jag inte minns helt fel :)
Måste ju försöka lära känna dom som har barn i samma ålder som han där, så det blir kul för honom åxå att åka dit när han blir äldre och vill ha nån att leka med = )

Idag har jag och Carro varit på en långpromenad med hundarna, och det känns att jag har halkat efter i motionen efter att Oskar kom (och före med). Gick i Öjebyn och på några ställen var det sandstig, och det känns i baken nu efteråt =D men känns det efteråt så vet man att det ha gett något :P
Dessutom fick ju hundarna bli trötta =D  Snart är det ju dax att komma igång med draget för vintern så då behövs musklerna både hos dom och mig.

Har köpt tapeter till datarummet idag så någon gång i framtiden blir det att tapetsera om :) får se när vi får tid.


Nä nu ska jag fixa det sista och så hoppa i sängen, så jag orkar upp med Oskar imorn... han har skapat en ny vana, att vakna runt 7 och vara pigg som en mört.. tvärtemot vad jag är vid den tiden =/ men men.. de e bara säga jasså och stiga upp :)

skulle vara en bläkfisk...

har köpt en ny datastol idag som jag har satt ihop...men man ska hälst ha åtta armar för att det ska gå bra :(
men en... efter lite om och men fick jag till det :) så nu slipper jag sitta på en hård trästol framför datorn.

tacka vet ja hundar.... tiger jamade utanför dörren och när jag kom ut efter en liten stund så fanns ingen katt på bron, men en död fågel med ett stort hål på magen *blä* tur att man inte är särskillt kräsen....
jag har som bestämt mig att den dagen som tiger är borta så blir det ingen ny katt, men de har vi osett :)
dom e ju bra på de sättet att dom håller råttorna borta, men dom hårar ner betydligt mer än en hund (iallfall på besvärligare ställen) och klöser dessutom på allt som det går att klösa på. men dom e rätt mysiga ändå =D

Jag tror att Oskar kommer få tänder snart, han ska äta på allt och pillrar hela tiden i munnen. får väll se om de dyker upp några gaddar eller om det dröjer ett tag, skulle vara bra så att man kan fortsätta amma ett tag till.. gör nog ganska ont när tänderna kommer =/
Det har blivit så roligt att hålla på med honom nu när han reagerar på saker och ting, när man sjunger och läser för han :)

Fick coola solglasögon av faster :)


gömmer jag mig här kanske ingen ser mig ;)

Dunder fick A :)

Dunder fick A på HD röntgen :) så nu är det bara ögonlysningen kvar så är han "grön" :)
Så nu kan man börja dra på riktigt i vinter med både honom och Blixten utan att oroa sig för höfterna, så nu hoppas jag på mycket snö och tidigt =D

oskar han sitter här nedanför och pratar på sitt egna språk :) har börjat surra på riktigt mycket, och i HÖGA toner *döv*
blev ett kort inlägg idag.. ide torka på va man ska skriva :(

det går frammåt...

nu har vi iallfall flyttat för ett bra tag sen :) men gud vad tid det tar innan allt är klart... men men det går då frammåt iallfall :)
har tapetserat i vardagsrummet efter många om och men... jag och Mia började tapetsera förra måndagen, och efter några timmar så säger mia - det är ju inte samma nyans på våderna...
 snyggt va? ;) syntes inte lika bra på nära håll...
så det var bara att reklamera och få nya tapeter och börja om från början.
men nu är tapeterna uppe och det mesta på plats, förutom tavlor m.m

Grattis till Monica och Andre som fick en pojke  natten till igår!

RSS 2.0