Ibland vill man ge upp....

Idag är en sån dag då hundarna skulle vara gratis om någon skulle vilja ha dem.
har varit och kört med båda samtidigt på skidor. När dom drog så gick dom som tåget, riktigt bra.
Men när dom väl tjorvade så var det riktigt tjorv! Fy f*n så arg jag var, tålamodet tog slut rätt fort...
då tjorva dom in sig, och precis när man var klar och skulle skicka iväg dom, då går vi två varv runt varandra... snacka om att man kan ge upp draget såna här dagar!
men men.. man får hoppas det går bättre nästa gång..

Ditt och datt :)

var iväg med hundarna och åkte skidor igår... blir intressant att se hur det går i Furudal.
Igår kändes det som att det kommer gå åt skogen.. men i lördags gick det betydligt bättre så vi får väl se hur det går i slutändan.

Oskar har fått sin andra tand =) och fler är påväg, det syns att han känner och tycker att det är konstigt.
Lite bilder på lill killen :)
Oskar lär dunder om olika djur.

Sncka om att växa upp med djur :P

Lycka till på resan Malin! Hoppas ni får det trevligt med mycket sol:)

Teknik....vad är det? ;)

Idag var jag iväg med Carro och Andreas på Ursberget i bersika. Andreas skulle lära mig och Carro lite
skate teknik, vilket är väldigt behövligt :)
Konstaterade att jag måste ta mig iväg och åka lite utan hund, för att kunna koncentrera mig på själva tekniken. För de e lite jobbigt att tänka på det samtidigt som man peppar hunden att gå frammåt.
Efteråt så åkte vi med hundarna, carro och ante först och jag efter med dunder, och jag kan säga att han var peppad :)
Var riktigt kul att åka med honom, han stannade väldigt få gånger för att nosa. Riktigt roligt :)
Däremot så försökte han ta en genväg som inte var lika poppis hos matte.... går lixom inte så bra att gena genom skogen, dunder kom på ena sidan om tallen och jag på den andra... tog ganska tvärstopp...

imorn så ska blixten få sin träning, eva ska låna med han och köra =) Är kanon bra att hon kör med det spann som är tänkt så dom är vana inför furudal :) Dessutom är det rätt skönt att inte alltid behöva ut när hundarna ska motioneras.

Ikväll har vi varit ute och ätit med mamma, pappa, tobias och mari. Riktigt trevligt och god mat :) Åt lamm som man fick steka på en sten tillsammans med diverse färska grönsaker, det var annolunda, lite stressigt i början för att det inte skulle brännas =P

Ett år äldre.

Då var man ett år äldre igen, tiden går fort.
Förra gången så längtade jag tills Oskar skulle komma ut. Och nu har han hunnit bli nästan 9 månader =D
Idag är det föräldraträff och sedan lite besök här hemma :)

Igår började baby simmet om för Oskar, och han plaskade på som aldrig förr :) var lite orolig för hur det skulle gå med dyken nu när det är ett tag sen vi badade, men det gick bara bra. Synd bara att jag kommer jobba de flesta gångerna så jag kan inte vara med :(

Idag kommer den efterlängtade snön :) hoppas det är slut med plus grader för ett tag nu.

Vi är på spåret :)

Tog mig iväg med skidorna idag, trots att det blev ganska sent.
Dunder gick bra idag, trots att det var +4 ute. Han åt ganska mycke snö =P
Vi åkte 9.3km på 50 minuter =D Så det känns som att om formen bara är bra och dunder kan koncentrera sig i furudal så ska vi nog fixa att åka milen under timmen.
Är rätt nöjd med veckan, har tagit mig iväg 3 gånger trots att jag har jobbat ganska mycke.
Nä nu ropar sängen efter mig :P

Skidor

Igår var jag på grisberget igen och körde.
Den här gången var det dunder som gick sämre och blixten bättre. Jag åkte 3,5 med dunder och 5,6 med blixten. Så för mig blev det nästan en mil :)
Var ganska mycket folk så det blev träning att kunna åka förbi och även bli omkörd. Dom gick mycket bättre om någon körde om så de fick jaga. Var väll inte så nöjd med omkörningarna, men vi tog oss förbi men efteråt går det ju inte så fort...
men men får väll se hur det går i furudal, klarar vi det inte så blir det en erfarenhet iallafall :)

Grisberget

Har för första gånge varit till grisberget och åkt med hundarna.
Började med blixten, och han skulle ju bara lukta och kissa...inge kul alls... så det blev bara 2.3km med han.
Dunder gick  bättre däremot, i början var det ju mycke lukt men sedan så kom han igång lite bättre. Körde 3.5km med honom och ja räknade ut att om jag håller samma tempo så klarar vi timmen på 57 minuter. Och jag tror och hoppas att jag ska kunna komma upp i bättre tempo både för mig och han, gick inte så snabbt i backarna.
man är ju inget proffs på skidor direkt... men men, man gör så gott man kan å sen går det som det går :)
Men det är ju några veckor kvar så om jag bara får vara frisk och träna på så ska det nog kunna bli bra till slut :)
Hoppas på att ta mig iväg på dragträff i Boden den 25:e, vore ett bra genrep både för mig och vovvarna.
Nä nu ska jag hoppa i duschen och sedan sova så mycke jag bara hinner innan jag ska upp och jobba imorgon.

Fullt upp

I helgen har det varit full fart hela tiden.
Igår var jag och Eva och drog med hundarna, blev ca 1mil. jag körde dunder med skidor och pulka och eva körde fyrspann med tjejerna och blixten. Är riktigt nöjd :) det är som bara starten som tjorvade.
På kvällen var vi hos Carro och Andreas och åt en super god middag och spelade spel, hade jätte trevligt :)
Oskar fick somna borta för första gången sen han fick rutin på sömnen, tjorvade lite där men när han sen hade somnat så sov han tills vi väckte honom för att fara hem. och sen somnade han om direkt vi lade ner han hemma.

Idag har jag slängt ut julgranen och börjat sätta upp nya gardiner i vardagsrummet. Pelle har jobbat på i lilla toan både igår och idag med att riva ut allt så att mattläggarn kan börja spackla och lägga nya mattor till veckan. Blir så kul att få göra om, tror att det kommer bli super fint :)

Oskar börjat få en tand nere, man känner den men den syns inte riktigt än.


Imorn är det jobb igen.dagarna som man är ledig springer iväg :( men man måste ju tyvärr jobba åxå. 

RSS 2.0