Det går frammåt :)

Både igår och idag har jag och Eva varit ute och dragit.
Igår gick det kanon bra, dom har aldrig dragit så bra. Jag hade dunder och kissen och hon tjejerna och blixten.
jag kan säga att jag fick mest ligga på bromsen för att inte köra om, och ändå gick det inte sakta för "tjej spannet" men dunder och kissen var så himla taggade, dom stod och gnällde dom få gånger vi blev stillastående.
Idag gick det inte fullt lika snabbt, men det gick ändå väldigt bra, få stopp.
Jag är iallfall grymt taggad inför furudal, känns skit skoj att åka dit, jag har ju aldrig varit på någon tävlig så det blir mycket nytt. Sen blir det skönt att få komma iväg en sväng och ha lite semester, blir ju dock första gånge jag är borta från Oskar mer än några timmar. men på det sättet är det ju bra att jag har börjat jobba så både han och jag blir vana att vara ifrån varandra (låter rätt löjligt=)).

Imorn jobbar jag 12timmars pass.. känns lite drygt men det blir nog bra :) tråkigt bara att oskar sover både när jag far och kommer hem =(

Drag

Idag var det ju tänkt att träffa dunders bror, men tyvärr blev hans matte sjuk så det får bli någon annan gång.
Jag och Eva tog oss iallafall ut med slädarna och hamnade på ett nytt, kanonbra skoterspår :)
Strulade lite för oss,  Dunder ska ju flirta med brudarna hela tiden och de e inte poppis...men hemvägen gick kanonbra =)
Jag med blixten och kissen.
Eva med Biker, Traja, Akita och Dunder.
börjar längta till Furudal =P

De var den julen :)

Julafton blev väldigt trevlig, och med många fina klappar :)
Oskar var inte rädd tomten :)

Idag har mamma, pappa, tobias, mari, robin och rosita varit här på middag. och sen blev det lite film tittande, och av någon konstig anledning så är det oskar som har blivit filmad de flesta gångerna =P

Har även plockat bland julklapparna och Oskar fick ta en provtur i sin pulka :)


Imorn så kommer Dunders bror Rikki från Boden hit och vi ska dra. Eva kommer åxå, så vi kommer ha 7 hundar totalt =D blir spännande att se.


God Jul!

Bara en dag kvar till julafton, var tog december vägen??
Det var tänkt att jag skulle vara ledig i 5 dagar, men det sprack lite idag och jag åkte på jobb. Men då sparar man ju föräldradagar iof :) Var dock lite synd att jag inte hann ut med skidorna nått =/ men om vi vaknar tidigt (eller oskar rättare sagt) så kanske jag tar en liten tur imorgon på morgonen, hundarna kommer ju få vara rätt mycke själva imorn så det kan vara bra att köra slut på dem.
nu börjar jag ju jobba heltid så nu är ledigheten slut för ett tag, men i april ska jag nog vara ledig igen :)
Vi ska fira julen hos mamma och pappa, och just nu känns det rätt skönt att vi inte skulle ha julen hemma.
Sitter och försöker sätta in ett julkort som jag har gjort och skickat till dem jag har mailen till... men det går inte så bra =/
Blev en liten jultomte iallafall :)

God Jul!

Julfest

Igår var vi på julfest med Pelles jobb, och vilket julbord det var :) Har aldrig varit på nått med så många sorters mat.
Bara av den gravade laxen så fanns det 6 olika sorter =) Sen var Lions luciatåg förbi och sjöng några sånger, super vackert. Däremot så tyckte inte Oskar att det var lika vackert, han började skrika när dom började sjunga..
Dom som ville fick dessutom vara med i lucia tåget så det var några tjejer som såg rätt nöjda ut där dom stod :)
Söt tomtenisse =P

Oskar fick dessutom sin första julkapp, som han var VÄLDIGT intresserad av, men man väntar ju till julafton med att öppna ;)
Pelle och Oskar med julklappen med dom    roliga snörena :P

Idag har jag varit ut en sväng med skidor, killarna drog super bra men tyvärr så var inte spåret uppkört riktigt den väg som det brukar vara kört så det blev inte så lång sväng, kanske 2km. men är nöjd med deras insatts ialfalll :) Så nu är dom på en promenad med pappa och pelle som kompensation för att det blev så kort :P

Drag

Ikväll var jag och Eva iväg med hundarna och drog med slädarna. Var första "riktiga" gången med släde för mig.
snacka om att de  e kul! :)
Starten var inte allt för lysande... jag försökte starta före Eva och tjejerna men det var stopp, dom skulle inte frammåt.
men när väl eva fick iväg sitt spann så gick det desto bättre :) Så när dom hade dragit ett tag och killarna hade fattat vad det handlar om så låg vi tillochmed före vissa bitar. så ja är ändå rätt nöjd med deras insats.
så nu är det bara att fortsätta att träna så ska vi nog kunna få till det innan furudal. Den fysiska biten är nog minsta problemet...det största är nog att träna med andra hundar så att dom klarar av att köra om/bli om körda och att ligga både före och efter andra hundar. Men en sak är säkert.. de är inte bara att stå still när man drar med släde...snacka om att man var svettig..

många inlägg idag:)

tror jag slår personligt rekord idag =P 3 inlägg på samma dag har nog aldrig hänt tidigare.

Har varit ute och åkt skidor med hundarna ikväll och det går bara bättre och bättre :) men idag åkte vi nästan lite långt, i slutet skulle dom bara busa, var inte alls motiverade till att dra.
Jag tror inte att det var att dom var slut fysiskt, utan mer psykiskt, dom är inte vana att behöva koncentrera sig på att går frammåt så länge.  men träning ger färdighet :P
Dom fick iallfall en ordentlig genomkörare och det var behövligt :) dessutom gick pappa och pelle ut på en promenad med dem när vi kom hem, så då får dom ju sträcka på benen lite efteråt åxå, å lukta lite mer än vad dom får när vi åker skidor.
Har dock konstaterat att det är inte bara människan som är lat... som hund kan man ju inte springa i djup snö om man har möjlighet att springa på skoterspåret vilket gjorde att dunder sprang först i spänd lina och blixten efter med slakande lina och försökte hitta på ett sätt att ta sig om, utan att behöva plumsa... Så jag måste fixa en lina som är längre så att dom kan springa bakom varandra och båda drar.
Var riktigt skönt att komma sig ut och åka, och jag måste säga att det är rätt mysigt att åka i skogen när det är mörkt.

Måste bara berätta att Oskar har börjat masa sig frammåt riktigt bra nu, går fortare och fortare :) Idag så hade han fullt upp med att jaga damsugaren när jag damsög =P Lite roar små brukar man ju säga....;)

Var går gränsen??

var just inne på aftonbladet och såg en artikel om skönhetstävling för barn, vars ska gränsen gå???
Ni kan själva läsa artikeln, http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3901052.ab.
Är ju inte konstigt att barn mobbar varandra m.m om föräldrar beter sig som det står i artikeln.
Trodde att vi i sverige var utseendefixerade, men det verkar då inte vara nått i jämförelse med usa...

Förkyld lillkille

Oskar har blivit DUNDER förkyld, hosta och snorigt. Igår morse så var vi in på akuten med han för att han hade så tung andning vilket visade sig vara förkylningsastma, och enligt doktorn så är det ganska vanligt bland små barn, men det käns ändå lite oroväckande eftersom mamma har astma. Men vi får väll se om det var en engångs grej eller om det kommer tillbaka. Han fick andas i en mask och var faktist jätte duktig, hade förväntat mig att han skulle vända bort huvudet å hålla på,  men han satt still i princip hela tiden. :)
Har fått flytande bricanyl med hallonsmak :P

I veckan ska vi försöka handla lite julklappar, men vad köper man åt folk som har allt? är alltid lika svårt =/
nu har oskar äntligen somnat, han är inte så van att sova inne på dagarna, men ja tycker det var lite väl kallt ute idag, speciellt när han är förkyld. så de e bara att passa på att få lite gjort :)

Tandsköterska Jenny =P

Ikväll har jag haft lite tandvård, klippt klor och skrapat tandsten.
Blixten är relativt lätt att rensa tandsten på, går nästan lättare än att borsta, han är GRYMT håröm (måste ha varit en kinesisk nakenhund i sitt förra liv).
Men dunder är desto svårare, dessutom har han tandstenen på nedre käken och den är ju lite svårare att hålla fast... men men, gick hyfsat iallafall :)

Har varit på en skidtur idag, och dom drog mycket bättre än förra gången. men jag tror att de tycker att det är roligare att dra i skogen än på isen, mer variation och svängar m.m så vi ska nog satsa på att dra upp ett längre spår i skogen, måste bara kika lite vars man kan köra och inte köra sönder skotern..
Har även varit och hälsat på våra fd grannar i Stockbäcken, och det kändes så grymt långt att köra dit, tidigare tyckte man ju inte att det var så farligt men då va man ju van =P
Å gud så söta Elias och Oskar var, Elias fick hålla i Oskar när dom satt i soffan men tyvärr hade jag inte kameran med mig så ni får inte se någon bild :(
Nä nu kom pappa så jag ska ut med hundarna en sista gång för ikväll.

Föräldraträff

Idag träffades vi med föräldragruppen och fikade, känns roligt att fortsätta träffas även om bvc träffarna är slut.
Man ser nu hur mycket barn skiljer sig åt i hur dom utvecklas, en av killarna är bara 10 dagar äldre än Oskar och har fått 4 tänder (oskar har inte fått någon) och masar sig fram betydligt fortare än Oskar. Men då inser man samtidigt att det är ganska skönt att han inte har lärt sig att ta sig fram så fort :P Man har ju lite mer koll medans dom inte kan ta sig så snabbt frammåt :P
Dagen har som flygit iväg, känns inte som om jag har gjort nått idag..
blidde bara ett kort inlägg idag...

Skidor

Idag har jag varit ute och åkt skidor med hundarna, första gången för båda och tack och lov så var ingen av dem rädda för skidorna :)
dom jobbade på hyfsat bra iallfall, men Dunder var på bushumör så lite då och då så flög han på Blixtens svans.. vilken inte var poppis hos matte..
Men hemvägen gick super bra, dom jobbade på bra hela vägen :)

På fm så bakade jag och mamma lussekatter, så nu kan julen komma :P

RSS 2.0