Piterevyn

Igår var vi iväg och såg piterevyn, och åt valdinos revybuffe.
Maten var god, men inte riktigt värd pengarna, går man på en "vanlig" resturang får man godare enligt mig :)

Revyn var som vanligt bra, men andra akten var betydligt bättre än första, lite mer fart och fläkt.
Kan inte förstå hur dom kommer på allt =) De får iallfall ett bra betyg, klart sevärd =)

Väntar på att Oskar ska vakna så vi får åka iväg till stan en sväng och sedan till Tobias och Mari på middag :)
Pelle stack just iväg för att köra lite skoter med brorsan, gäller ju att passa på när det går.

Jag passar på att lägga in lite bilder.
Oskar skottar snö.
såhär såg det ut hos oss runt jul :)

Tävlingen går vidare =)

Idag var första veckan av tävlingen avklarad, och jag har gått ner prick 1kg :D
Känner mig väldigt nöjd =) Så nu är det bara att kämpa vidare får vi se vad som händer :P

Har bokat biljetter för att gå på pite revyn på fredag, hoppas att den är lika bra som förra årets!
har dock ine hört så många som varit och tittat så jag har då inte hört varken ris eller ros :)
Blir skoj att komma iväg iallfall :P

har bara en arbetsdag kvar och sedan en långhelg, känns väldigt behövligt för jag har varit så himla trött i veckan, förstår inte varför =/ har trotts allt fått sova ovanligt bra.
nä nu ska jag gå och sortera lite kort och förhoppningsvis få in några i ramen som jag fick av Linda när ja fyllde år.

tävlingsdax =P

Vi har börjat med en liten vikttävling på jobbet, den som först tappar 5% av vikten vinner.
Och jag är grymt taggad! Känns som att jag verkligen behöver en sån här grej för att komma igång igen.
Så nu är det bara att köra hårt, och änsålänge går det bra.

Var ut med Dunder i skidspåret igår, och det gick riktigt bra. Är bara synd att jag är så otränad, för jag orkar inte hålla det tempo som han skulle kunna hålla om jag åkte på.
Men tyvärr så utnyttjar han det lite för i uppförsbackarna när man får kämpa som hårdast då passar han på att snusa, så då får man ödsla energi på att tjata fram han åxå... men men... får väll jobba på kondisen så kanske det löser sig till slut.
nä nu ska jag fortästta se lets dance,  och hoppas på en hel natts sömn efter det....känns som att det är ett tag sen...


premiär med skidor :)

Idag har jag varit ute i skidspåret för första gången för vintern.
Hundarna tyckte att det var skoj, speciellt blixten drog bra, vilket var väldigt oväntat.
men det känndes att jag inte har tränat lika mycke som förra hösten, har ingen kondis =/
men men, det kommer väll om man kan ta sig ut i språret lite oftare :)
om de e någon som är sugen på att haka på och åka någon gång så säg till, är ju roligare med sällskap :D
 


Drag :)

Äntligen har det blivit lite bättre väder så att man har chans att ta sig ut med hundarna.
Dock är det mest Dunder än så länge som har fått jobba, för han är det mer "go" i, Blixten tycker inte att det är
fullt lika roligt att dra.
Dunder fick dra Pelle och Oskar på bob igår när vi var ut och gick, gick lite segt men han jobbade på bra :)
Och idag har jag varit ute med sparken, och då fick han mer kondis träning än drag, men han behöver få upp farten lite så det är bra :) Och imårn ska jag ut och åka skidor hade jag tänkt, men då får nog båda haka på :)

Blir nog inget riktigt seriöst drag i år, har ju inte så mycket tid. men jag får göra det jag hinner.
både jag och hundarna mår ju bra av motionen :)

Passar på att gratta Lisa som fyller år imorn =) jobbar dock, som vanligt när någon fyller år, så det blir bara pelle och Oskar som får fira.


Nytt år :)

Då var det ett nytt år, igen :) Känns som att det var nyss som vi skålade in 2009.
Nyår firade vi tillsammans med Tobias, Mari och Anton.
Efetersom jag jobbade så blev det grabbarna som fick fixa middan och mari roade småkillarna.
Och maten blev välgigt bra :) honungskryddad helstekt fläskfile med grönsaksragu (väldigt gott) och potatismos med nötter i. de kan man göra fler gånger :)

Känns som att jag mest har jobbat sen jul, men nästa vecka jobbar jag bara måndag sen ska vi nog upp till Björksele några dagar. blir skönt att bara få koppla av lite :) tyvärr verkar det bli väldigt kallt så det går nog inte att åka så mycke skidor eller skoter som det var tänkt =/.

nä nu ska jag leta åt sängen eftersom de är jobb imorn.


RSS 2.0