shopping

idag har jag och Mari och små grabbarna varit på stan och shoppat lite.
Oskar fick sina första skor =)

Efter önskemål så kommer lite bilder som jag nu har fått in i datorn =P
Linda och Oskar

Ettårs tårtan :)

nu ropar sängen efter mig :)

oskar 1år

Igår fyllde Oskar 1år, tiden har gått så otroligt fort!
Och han gjorde den dagen oförglömlig, han började nämligen att gå =)
Vi skulle visa Chrille att han kunde stå helt själv, och då tog han ett litet steg.
så då testade vi att han skulle gå mellan oss, och det gjorde han!
så nu går han med stappliga steg :) grymt kul att det blev just på 1års dagen :)



Dubbelt upp :)

Igår fick Oskar två små kusiner! inte varje dag det händer :)
Först ut var Lisa och Christer som fick en liten pojke, och sen på kvällen fick Peter och Nicole en liten flicka.
Grattis till er!



Imorn så bär det av till pelles mamma och pappas stuga över helgen, så vi hoppas på strålande sol hela helgen :)
Så idag ska vi få komma och kika på lill killen, men man får ju bara kika genom en ruta på sunderbyn, men det är bättre än ingenting =)

En barnfotografs vardag :P

Idag skulle jag försöka ta ett kort att skicka in när Oskar fyller år... och de var ju lättare sagt än gjort...
Hur får man en ettåring att titta in i kameran, hålla händerna borta från kameran och inte göra en grimas samtidigt??
men men.. fick en charmig bild till slut =) Utan fingrar i munnen =P
måste säga att jag är imponerad av dom som jobbar som fotograf som lyckas få bra bilder :)

Vi tog oss iväg till Björksele iallfall. Första dagarna var det mulet men lördag, söndag och även måndag var det kanon väder. Men det var väldigt varmt, +12 i skuggan, så i slutet blev det rätt dåligt skoterföre.
Jag tog mig iallfall ut med släden en dag och med skidorna en.
Och med skidorna gick det riktigt bra, kändes som att dom skulle kunna dra hur långt som helst, men eftersom det brukar tjorva endel när jag har vänt hemmåt så vågar man ju inte köra så långt... blev iallfall 8km :)

Idag har jag anmält dunder till utställningen i maj, hoppar över blixten eftersom han inte riktigt vill börja fälla, och han blir inte direkt snygg när han har lite päls. så han får vänta till sen i sommar :)
Oskar i snön =)
coolingar på skotern :P

Lite bilder :)

Har inte blivit så mycke gjort i Oskars rum eftersom det tog sån tid för listerna att torka och sen har Pelle
blivit sjuk.
Men jag har iallafall fått upp gardinerna :) måste säga att jag blev riktigt nöjd med dem :)
 Tyckte att dom var grymt söta =P

Får se om vi tar oss iväg till Björksele imorn eller om vi får skjuta på det lite. Pelle har haft nästan 40 graders
feber både igår och idag och nu börjar Oskar bli förkyld så det bådar inte så gott tyvärr...
Oskar har iallfall börjat visa lite intresse för att gå med gåvagnen, har börjat kunna gå utan att man håller i han :)
Så vi får se när han börjar gå på "riktigt" :)

Lite diverse bilder:

Njuter i vårsolen.
Tiger väntar på skjuts.
Drar på älven.

Hoppas verkligen att vi tar oss iväg så jag får testa köra lite där, dom brukar ha så bra spår :)
Men men.. får ju se hur det blir.


 


dunder först ut...

Dunder är först ut med att börja fälla....drog lite lätt i pälsen på han idag, och fick med mig en stor tuss med hår =/
Så jag satt en liten stund ute på altan och borstade bort det absolut värsta medans oskar sov. Var grymt skönt att sitta där ute, är ju riktigt varmt idag =)
Så nu kanske fåglarna blir glada att dom får hår att bygga bo med, om dom vill ha det varmt och gosigt =P
Oskar har börjat sova riktigt bra nätter nu, sov från typ 20 till 06.30 imorse, är så skönt att slippa vakna på natten :)
speciellt bra för pelle som har så tidiga mornar...

På förmiddan så var vi iväg till Furulundsgården på sångstund och lite lunch, väldigt trevligt :)
Dock var Oskar supertrött så under sångstunden satt han mest och mådde gott i mitt knä, väldigt mysigt =)
Nu kommer Pelle snart hem så vi ska sticka till Lule och hälsa på Malin :)

RSS 2.0