Ett tag sen....

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade....igen....
Anton har fått komma hem, så vi var dit i lördags och hälsade på =D
Oskar blev ganska stor kan jag säga....


Efter önskemål så kommer även en bild på den uppfrächade toaletten :) De va dock inte så lät att ta kort pga spegeln...


Blev ett kort inlägg... men sängen ropar :) Börjar jobba kl 6 imorn så de e nog bäst att gå och sova...

GRATTIS LINDA :)

Taggade :)

Idag har jag och Oskar varit på babysim, var jätte länge sen jag kunde vara med, så det var riktigt roligt att ha möjlighet.
Numera så dyker man tillsammans, och vi skulle prova att dyka och backa.... vilket inte var så lätt som det låter. Men det blev dyk iallafall =D sen hur mycket bakåt vi rörde oss låter jag vara osagt :P
Speciellt kul var det att han kunde koppla av på rygg när det närmade sig slutet, annars så hatar han att ligga på rygg, är ju mycket roligare att ligga på mage så man kan plaska =D

Har även hunnit vara ute och åkt spark med hundarna nu ikväll, och när jag kom hem så kikade jag på termometern som visade -21...
inte så konstigt att det kändes kallt om tårna =D
Men hundarna var GRYMT peppade, dom har aldrig dragit så bra. Blixten skällde tillochmed på Dunder några gånger för att han inte höll samma tempo (grymt ovanligt).
Måste bara säga TACK till Dunders uppfödare Anna, fick många bra råd av henne i Furudal, och det verkar fungera, det är jätte stor skillnad =)

Hörde en väldigt bra grej idag, Om du inte vet var du vill komma, så spelar det ingen roll vilken väg du tar!
Så hittar man ett mål och ställer in sig på det, då når man det till slut =)
Ha det bra och sussa sött!


dessa hundar...

Om dom kunde ha visat lite av den dragvilja i furudal som dom har visat både idag och i förrgår (tror jag de var),
har varit ut och sparkat med dom och dom har pinnat på riktigt bra =D Är så kul när dom jobbar på som dom ska.

Imorn så ska vi sova på hotel i luleå, blir grymt skönt att bara få koppla av tillsammans, händer ju inte så ofta numera =/
På lördag så ska vi svänga förbi Sunerbyn på vägen hem och hälsa på Tobias, Mari och lille Anton, har ju inte sett honom live än eftersom jag var så förkyld före furudal, så det blir riktigt skoj =D
Numera ska Oskar ALLTID stå upp, vi får hela tiden hålla koll på honom så han inte ställer sig upp och tror att han är bäst på att stå och släpper taget =P
Det är så stor skillnad om man gämför före och efter furudal (känns som det iallfall)
Om man springer in i ett annat rum och ropar på oskar så kommer han springandes i sin gåstol och skrattar när man tittar fram =D Är så kul att busa med honom och höra hans gulliga skratt :)
full fart frammåt :)

Hemma igen :)

Borta bra men hemma bäst =D
Det var superskönt att komma bort ett tag och få ha lite semester, men nog är det skönt att komma hem åxå.
De är ju trots allt ganske tomt utan Oskar och Pelle =/

Har ju hunnit med både utställning och drag när vi var till Furudal i Dalarna.
På utställningen så fick dunder en 1:a men åkte sedan tyvärr ut.
Blixten fick en 2:a så han åkte tyvärr ut direkt.

Dunder står fint :)

På lördagen så var det drag, och det var inte dom bästa spåren tyvärr, hade ju kommit ganska mycket snö.
så det gick tungt, och dessutom fick hundarna isklupmar under tassarna.
Dunder var inte alls på humör att dra så han promenerade runt spåret... så det tog ju sin lilla tid ca 1h och 45min.
4spannet med blixten i gick bättre, dom kom runt på 1h och 15minuter.
På söndagen så gick det inte alls med Dunder så vi bröt. Spannet tog sig runt på 1h och 45min (har jag för mig).
Det var ännu mer snö i spåren på söndagen så det gick väldigt tungt för hundarna så dom käpade på ganska bra trots tiden.
Vi hann även med lite släktträff :)
Blixten och hans pappa visst e dom fina? ;)
Dunder och en syster, Ida.
slagna hjältar.

Länge sen..

Nu var det längesen jag skrev nått... har inte riktigt haft tid.

Inatt blev jag faster till en liten pojke =) Grattis Tobias och Mari!!

Det har gått både bra och dåligt med hundträningen, ibland klockrent och ibland skit, men det kanske är det som är meningen?
Har iallfall fått den sämsta uppladdningen inför furudal som man bara kan tänka sig, har blivit dunder förkyld :(
så jag har inte kunnat vara ute nått i helgen, och tror inte att jag kommer kunna det innan det är dax heller.
är ju typiskt att man ska bli sjuk när man ska iväg, åsså har det ju varit kanonväder för att vara ute i helgen desssutom =)
Jag hoppas bara att jag är frisk innan helgen så jag iallfall kan åka, men det får vi ju se. Förkylningar kan ju vara grymt segdragna :(

så nu sitter jag och sorterar lite kort, sånt som man inte riktigt hinner med i vanliga fall, men nu är det ju perfekt att få det undanstökat :D


Oskar gör hela tiden framsteg, i lördags så ställde han sig upp i spjälsängen för första gången, så nu står han nästan alltid upp när han har vaknat :D




RSS 2.0