Skyltsöndag :)

Idag har vi julpyntat en hel del, dock har vi inte riktigt hunnit klart.
Satte upp julgardiner och en ljusstake i Oskars rum så nu ser det lite trevligar ut utifrån :P
Lite roligt är att jag glömde av att slå av ljusstaken när jag la han, och när jag gick in senare för att släcka så hade han dragit snuttefilten över ögonen :P

Oskar han var självklart med i julstöket. Å han fick på sig en tomteluva, lite stor dock men ack så söt han blev :P

Sen hittade han en JÄTTE rolig leksak =P Ett lock till en banankartong :)
Tittut!

Sen har vi även hunnit med en sväng på stan tillsammans med Lisa och Krille, hittade super fina kläder till Oskar som han ska ha till jul. och även en liten julklapp åt han :P Handlade även supergoda mjukkakor =)
Tycker dock att det är lite synd att dom har värmt upp gågatan, ska ju vara snö på backen på skylltsöndag =P

Nu e pelle ute och kör skoter, snacka om någon som var sugen =) 
Nä nu ska ja hoppa i säng, var tungt att stiga upp imor

Fruktstund :)

Sitter här och avnjuter en fruktsallad =P
Efter en veckans tårt fikande så har jag bestämt mig för att skärpa till mig när det gäller sötsaker.
Och igentligen så är ju en fruktsallad himla god, det är bara att man som glömmer av att göra det, för särskillt jobbigt är det ju inte heller, gäller bara att se till att ha frukt hemma.

Idag så har vi provat släden, körde upp ett spår i skogen med skotern, men det gick tungt eftersom snön är så lös forfarande, man sjunker ju bara ner. så det blev en sväng efter vägen istället. å påvägen tillbaka fick de en grym fart eftersom lisa stod och väntade med turbo :)
Får hoppas att dom springer lika bra i Furudal när det blir dax.


 Oskar myser i vagnen.

Jag har även plockat fram kartongerna med julsaker så vi kan julpynta imorn. är ju sjukt hur mycke julpynt man har samlat på sig.

Imorn ska vi på skyltsöndag med Lisa och Chrille och eventuellt en sväng till Fagerviks julmarknad. får se vad som hinns med. Är ju kul med en vit skyltsönda för en gångs skull... brukar ju inte vara så mycke snö..





Släde

idag har vi fått släden som vi har köpt så i helgen hoppas jag på att hinna ta mig ut och prova dra en sväng.
Är ju lite roligare när man har en egen och kan stå bak och åka med :P har ju annars mest varit kvar vid start och väntat in när spannet sen har blivit klart men nu e det slut med det :)
Dessutom tror jag hundarna tycker att det är roligare om man är fler slädar och färre hundar på varje än många på samma :P dessutom blir det ju jobbigare = mer träning för dom :)
hoppas även på att ta mig ut och testa åka skidor med dom, så vi hinner få några mil innan furudal, är ju bara två månader kvar.. och tiden går så himla fort!

Ikväll var jag på tupperware party,lyckades faktiskt komma därifrån utan att handla :) oftast så är det ju nått som man känner att man måste ha, men inte idag.
Nä nu är det dax för sägen... är SÅ trött.

Premiär!

Idag har vi premiär dragit på snö med hundarna! Hur kul som helst! :)
och oskar han har premiär åkt en liten sväng pulkan :P
Visst ser det mysigt ut? ;)
går ju bara att köra på vägen än sålänge, men snart kanske man kan börja åka på vissa sjöar åxå. Speciellt om man åker mot långträsk.

här kommer blixten :) men blev ingen lång sväng eftersom jag får springa bakom... blev ganska varmt i täckisar och täckjacka... lite mycke kläder kanske..

Igår hade vi kalas för Pelle som fyller 30 på torsdag :)
Räknade idag och det kom 40st under dagen och kvällen :) Men det var som en lagom ström så vi ändå hann prata med alla :) Jätte kul att så många kom!

fortfarande förkyld :(

Lillkillen är fortfarande förkyld så det blir inget bad imorn :(
Igårkväll/inatt har han hostat väldigt mycke =/ Även idag men inte lika mycket, och ikväll gick det rätt bra att lägga han så vi får väll se hur natten blir.
Dom två senaste har det ju inte blivit allt för mycke sömn så vi hoppas på en bra natt inatt.
Annars har det inte hänt så mycket, har varit på sista föräldraträffen idag, där det var om sjukdommar och husapoteket passande nog :P

Hoppas det kommer lite snö snart och blir mindre halkigt så det går att göra lite mer. går ju varken att dra eller springa som de är nu :( möjligen om man far till en grusväg att det är mindre halkigt, men vi har ju ingen kula på bilen så de e lite svårt =(

Lite bilder på oskar :)

Kan jag få in hela handen i munnen?


Buskillen :P

Nu börjar han vara pigg igen, sov jätte bra inatt :)

Idag har jag och mamma gått igenom några kartonger med kläder från när jag och tobias var små :) så några plagg hittade vi som oskar kan ha :) sen hittade vi hoppgungan, som är sen morfar var liten, om inte ännu äldre :P
Kommer in ett kort på den sen, när oskar sitter i denÄr kul att se hur saker förändras genom åren :P Dock hittade vi en brio tågbana och den ser inte ut att ha förändrats så mycket på 20 år :POskar i hoppgungar som även morfar har hoppat i :P

Paus

Tar en liten paus i städningen:) Går riktigt bra idag faktist, är skönt att bara kunna städa på utan att behöva passa oskar hela tiden, tar betydligt längre tid då.
Oskar fick feber igårkväll och inatt så hade han 39.3, men lillkillen var på gott humör iallafall :) Så han och pelle åkte till farmor och farfar imorse och allt hörs gå bara fint :)
Ska dit i eftermiddag och äta palt, ska bli riktigt gott! var länge sen jag åt hemlagad palt.

Nä nu får jag inte sitta för länge så jag kommer av mig från städrycket =P gäller att passa på när man har ångan uppe.

Till Jennie: FUSK!! vill åxå ha snö :(

Snön som kom och försvann...

Äntligen blev det lite ljust ute när snön kom... och försvann lika fort. men det är ju som det brukar :)

Oskar har blivit snuvig, nyser och snorar =/ får se om det bara blir det eller om det blir någon rejäl förkylning.
Han har börjat vara riktigt stadig på att sitta själv nu, sålänge det inte är nått kul att sträcka sig efter så han tippar :P

Imorn så ska jag storstäda, Oskar ska vara med faster och farmor. och pelle och farfar ska skruva i skotrarna så dom e fit for fight till vintern :)
Blidde ett kort inlägg, har skriv torka =/ men men... blev nått iallfall =D

Pitepolars nya trespann:P

Idag har jag varit och dragit med Sofia och Eva.
Vi hade endel problem efter vägen men allt gick bra tillslut :)
Först så for Eva iväg med tjejerna och blixten, men kom tillbaka lika fort för hon hade ingen luft i ett däck.
Medans hon pumpade så gick jag och sofia iväg en sväng med bosse och dunder för att dom skulle få bekanta sig lite med varandra.
När vi kom tillbaka hade de ialfall tagit sig iväg så vi kopplade på dunder och bosse och for iväg, jag började springa mellan men det gick för fort och halt så jag fick springa åt sidan å dom körde på och allt gick bra och jag lunkade på efter. Så kom vi ikapp eva och vi ledde förbi dunder och bosse och sen blev det jag som körde och sofia som sprang, å efter en liten stund så pajade handbromsen så jag skrek till Sofia att den pajade och hon tvär nitade och Bosse blev sur på dunder och de blev lite tanda gnissel. Men innan Sofia hade fått tag på nån av dom så hade dunder lagt sig och slickade bosses mungipor så att var lugnt.
Vi fortsatte och då sprang jag återigen mellan så att dom inte skulle få en chans att ryka ihop. hade nog sett rätt roligt ut på kort :P Ett lite ovanligt trespann framför cykeln :)
 Då gick helt plötsligt ena linan upp, men som tur var har jag ju lärt mig knyta =D Så jag fick göra ett eldprov och fixa till det :P och just den knuten har jag aldrig gjort, utan bara sett eva göra. men det löste sig iallfall =D
På hemvägen så fick dom köra utan någon mellan, och det gick jätte fint! Så vi ska fortsätta att köra på och träffas så ska det nog lösa sig innan vintern. om inte annat så lär jag och sofia ha fått upp flåset :P
nu ska jag hoppa i duschen och sen i säng! Ha de gott!

Första jobbar helgen avklarad

Nu är första arbets helgen avklarad, känns faktist rätt bra att komma tillbaka :)
Och man inser att det är ganska bra att pelle ska vara hemma, för att utan att man gör det medvetet så tar jag över rätt mycket när båda är hemma, håller koll på mattider m.m så det blir nog bra =)

Idag har jag även hunnit vara på en föreläsning om hundars kroppsspråk på nolia, mycket intressant :) känns dock som att det är lättare att förstå när det visas klockrena bilder än när man ska se det på sin egen hund när den är "i farten"
Speciellt svårt känns det med svansen, eftersom att deras svansar nästan alltid är uppåt. Men lite mer kan man kanske nu iallfall :D men hon sa rätt bra saker även om varför olika raser beter sig olika tillsammans med andra hundar, vissa är helt enkelt inte avlade att umgås med andra hundar. väldigt bra föreläsning :)
Köpte även en pläd åt dem, som sedan visade sig vara mycket välkommen.... ialallfall för en familjemedlem...
 
hon är expert på att hitta "perfekta" sovplatser... igår lånade hon min handuk...

Nu ska jag gå och se när folk gör bort sig lite i sanningens ögonblick :)

Lugn fredag kväll

Kvällen har varit ganska lugn, har duschat dunder och tagit det lite lugnt framför tv:n, och nu ska jag strax gå och sova.. är skit trött!
Pelle och Oskar myser i soffan.
Dunder blev iallfall rätt fin, när man jämför han och blixten så inser man att dom var/är rätt skitiga iallfall =P var ju som några månader sen dom fick en dusch sist.
Efter en del föning så har jag försökt få iallfall något fint kort på Dunder, vilket inte är det lättaste när man har en hund som tycker att en kamera är något som man ska nosa på och inte stå och titta på :P
Fick iallall ett godkänt.
 Dock så lär väll inte renheten stoppa så länge :(
Sov gott!

hundsnack

Ikväll har Carro varit förbi och det blev en hel del hund snack :) Är kul att träffa någon som man inte pratar så mycket barn med, blir ju mest sånt nuförtiden.
Tycker jag har hunnit med mycket idag för engångs skull :)
Bakade bullar på fm. och sen for jag in till stan för att vara smakråd till mamma och pappa som skulle kolla på tapeter och golv till hallen. Efter det ringde jag Linda som var på stan med Bella och Nova så då blev det en stadsrunda med dom, dock kom jag ju på att jag inte hade någon barnvagn med mig så det blev lite träning för armarna att gå och bära på Oskar, han vägern ju trots allt mellan 7 och 8 kg :) Lyckades iallfall fynda en pyjamas åt oskar på lindex rea :P
När jag hem så blev det en jogging runda med hundarna, och det var tur att jag tog mig iväg före maten för annars hade det nog inte blivit av eftersom Carro ringde och kom förbi och hälsade på :)
Hade ju planer på att springa 3ggr/vecka när jag började, men det har som bara blivit 2 de flesta veckorna. Men det är ju bättre än inget iof :)
Imorn ska jag hälsa på en från babysimmet, riktigt roligt att faktiskt lära känna någon där =) blir ju oftast att man bara surrar med varandra och sen tappar man kontakten när aktiviteten är slut.

Dock är Blixten i en trotsperiod just nu. TVÅ gånger i veckan har han stuckit och inte lyssnat för fem öre! han som alltid har varit så lydig och snäll... Idag stack han efter en joggare och matte fick vara arg som ett bi =/ dock kändes det som att han viste att han gjort fel för när han kom tillbaka och jag la ner han så låg han och skakade utan att jag hade gjort nått särskillt. får väll se om han har lärt sig nått eller om det fortsätter.
Dunder är åxå i en trotsperiod men det känns inte lika farligt eftersom han har varit mer eller mindre trotsig hela tiden.

Babysim m.m

Idag var det babysim idag, och idag har han för första gången varit under vatten :) Var så himla kul idag, för han plaskade från första stund, verkade verkligen tycka att de va roligt att bada.

Ikväll har Eva varit hit och visa hur man "knyter" linor, så jag kan fixa egna linor och laga ifall att det skulle gå sönder någon när man kör. Skulle ju inte vara så kul att bli stående under t.ex. en tävling eller mitt ute i skogen för att man inte kan fixa det själv. Tur att man har en så bra uppfödare!! Är guld värt :)
Kissen har gått in i löpen så dunder hade det riktigt jobbigt, var hur trotsig som helst när han skulle ligga inne. Däremot Blixten verkade inte alls bry sig om henne.
En annan typ av syjunta :P

Tjejerna under bordet.
Och kilarna i hörnet, dock var Dunder som en jojo, upp direkt jag hade gått och satt mig.

Oskar sov riktigt bra inatt, vaknade först 05.15! och sov sen till strax efter 9 *skönt* hoppas han sover lika bra inatt så får man vila ut sig lite inför helgens arbete.

Nu e det klart!

Nu e det klart att brorsan och Mari flyttar till Öjebyn. Blir kul att få dom lite närmare :)
Så i december nån gång så går flyttlasset för dom =)

Idag var jag till frissan och blev av me lite hår, grymt skönt! Blev super nöjd med frissyren, det blev riktigt kort i nacken och längre fram.
Idag har vi haft föräldra träff och pratat om sömn, men det kändes som att det hade varit mer nödvändigt för typ 2veckor sedan för nu sover han ju så bra. men man fick ju ändå lite tips :) Känns så kul för gruppen har börjat surra lite mer, tar ju ett tag innan det "lossnar".
blir nog en tidig kväll ikväll, är skit trött. måste ju ladda upp inför helgen när jag ska jobba. Sen på  söndag så är det en föreläsning på Nolia om hundars språk så det ska bli väldigt intressant. är ju även farsdag så det blir fullt upp :P


virus!

Det skickas ut en länk från msn som är virus, står nått med fun pic tror jag. Så skickas det från mig så tryck INTE!


Igår var vi på 180:års fest, ett gäng grabbar som har/ska fylla 30 som hade gått ihop och hade halloween party, bazoka bands(är inte säker på namnet) var där och spelade och de va riktigt trevligt :) dock en sån fest som man helst ska dricak för att det ska vara riktigt roligt. men det var skoj iallfall =) träffade fler "kändisar" än vad jag hade förväntat mig, bla. fd klasskompis och jobbarkompisar. dock orättvist att jag har ont i huvudet idag som inte drack nått igår.
Var lite spännande att lämna oskar ensam med farmor och farfar för första gången på kvällen, är ju lite annolunda än på dagen, men allt hade gått bra :)

RSS 2.0