lång ledig :)

då var man föräldraledig igen :) *skönt*
Imorn ska jag iväg till Furulundsgården och träffa några från mamma gruppen, ska bli kul att se alla småttingar igen, alla har säkert växt massor :)
Sen ska vi iväg till luleå och hälsa på Malin som har kommit hem från sin superlånga semester i Thailand :) Jag lär ju känna mig som ett vitt lakan i gemförelse.. så det ska bli kul att höra vad dom har hunnit vara med om och kanske se lite bilder :)

Föresten, är det någon som har provat "wallis"? hade tänkt sätta sånna i oskars rum, men nu har jag hört att det blir fläckar på tapeterna av dem, och då är det ju inte värt det... men det kanske är olika mellan olika märken?
Är det någon som vet nått så berätta gärna!

Tapeter + vi = tjorv

I helgen har vi tapetserat om i Oskars rum, och i vanlig ordning så tjorvade det...
Hade köpt easy up och började tapetsera.. men tyvärr ville inte tapeterna riktigt sitta på väggen... kanterna framförallt.
testade diverse trix men det ville sig inte....
så vi ringde och frågade vad det kan bero på och de sa att det kan vara så att väggen suger upp limmet för bra så det vi kunde testa var att limma väggen och vänta till nästa dag och testa igen... så de va bara att börja limma.. och när vi hade limmat klart väggarna så var den första väggen snus torr...
så nästa dag började vi om, och limmade både vägg och tapet, och då fastnade det  bra:D Så nu har han iallfall fått tapetserat så nu väntar vi bara på att listerna ska torka så vi kan spika tillbaka dom och börja möblera och sätta upp tavlor =) bilder kommer när vi har fixat klart där inne :)


Nu har jag bara en dag kvar att jobba sen är jag "ledig" till sista augusti :) ska bli riktigt skönt, tror att jag värdesätter ledigheten bättre nu när jag har jobbat ett tag igen.


drag

idag var jag och eva ut med hundarna, men blixten fick stanna hemma för han har haft lite konstigt i nacken, men det har blivit bättre. ska avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig.
Men dunder gick kanon bra, var första gången jag åkte skidor med honom efter furudal.
Hundarna var riktigt på gång, lite sega på hemvägen men jag är då nöjd =)
Dessutom var det ju klockrent väder, lite väl varmt för hundarna dock. men vad solen har börjat värma =D
det borde vara obligatoriskt ledighet sådana här dagar =D

Nä det blir nog en tidig kväll ikväll.... är grymt trött.
sov gott =)

lite ditt och datt.

Känns som att jag har varit ledig jätte länge, har varit ledig fredag-måndag, väldigt skönt =D
Igår så tog jag gröna kortet som behövs för att få tävla i hunddrag, skönt att ha det avklarat :)  det var en väligt lärorikt och trevlig kurs :) mycket diskutioner och snack om både det ena och det andra.
Efter det så for jag ut med hundarna med släden, vilket är evigheter sedan. Och det gick riktigt bra :)
Dom verkade tycka att det var super skoj och jobbade på riktigt bra. Ja har mest kört spark senaste tiden,
och jag kan säga att släde är betydligt jobbigare för föraren, vilket är positivt =)
Jag måste bara hitta en bra runda som är närmare milen iallfall, den här gången blev det bara någon km för det var så dåligt före på Avan. får fara med skotern och kollar runt lite så borde man kunna hitta ett bra spår :)

Hann även med att träffa gamla "gänget" från skol tiden :) Blir ju inte så ofta numera eftersom alla har sitt och Therese inte bor i pite längre. Men det var väldigt trevligt :)

Har varit ganska lugn helg, vilket kändes väldigt behövligt :) så nu känns det inte så farligt att jobba några dagar.
Idag var det fri bad eftersom simkursen igentligen är slut men det är en veckas hopp tills nästa kurs börjar,
men vi var bara två stycken som badade, så det var väldigt lugnt och skönt :) blev mycket surr och ganska mycket dyk för dom små killarna, börjar bli hyfsat långa dyk numera =D och i nästa kurs så ska dom lära sig att "hoppa" från kant och vända tillbaka med hjälp så det blir kul att se. ångrar verkligen inte att vi började babysim med honom, känns som att det är en väldigt bra grund att ha.

Tredje tanden :)

Nu har tredje tanden börjat titta ut =P Är en hörntand uppe, så om den andra åxå tittar ut så ser han ut som en liten vampyr =D

Inatt så chockade oskar oss och sov fram till kl 6 utan att vakna en enda gång, då åt han och sov till kl 9 =) *skönt*
Efter förra veckans nätter så var det väldigt välkommet, en natt var han vaken från 2 till fyra, och jag skulle upp halv fem... lagom pigg och glad....är tur att inte alla nätter är så =D

har varit på babysim idag, alltid lika skoj =D
Oskar hoppade över förmiddags sömnen så jag var lite orolig, men det gick väldigt bra.
Men ni skulle ha sett hans min när jag lånade ett par cykloper och skulle dyka med honom :P Snacka om att bli förskräckt :)
Vi fick med oss en skiva med film som dom filmade för några gånger sedan när vi dyker, så det ska bli kul att se =D
nä nu ska jag försöka va duktig och bränna ut en massa bilder på cd:skivor... får se om jag lyckas =D brukar va lite bökigt :P

RSS 2.0