Härligt med kyla! :)

Idag har det varit minus hela dagen,  vilket ja tycker e mycke bra =D då kanske vintern är påväg trots allt.
Knogar på och springer med vovvarna, och det går bättre och bättre, för mig iallfall. dom har ju inga problem med våran runda, skulle nog springa dubbelt så långt om dom fick..  Har tänkt fixa så dom kan dra ett däck när vi springer så blir det lite tyngre för dom, behövs ju styrka åxå :)

Igår var vi på babysim så jag passade på att ta lite bilder medans pelle badade med Oskar.


måste bara sätta in en rätt söt bild  som jag tog i helgen när vi var ute och spikade på hundgården.
Tiger och Dunder.

Tiger tycker att det är skönare på elementet än ute i kylan.

Blev mycke bilder och lite text idag, men de e ju åxå trevligt.
Nu ska vi käka lite mat :)



Dragträff

Idag har vi fixat och donat med hundburen, så snart är den klar :) nu står alla väggar på plats, bara dörren och en liten bit nät som saknas, blir bra att få klar den innan snön kommer.
Pga att det tog lite tid med den så hann jag knappt till dragträffen som sphk annordnade på nolia, men jag hann dit och dra med blixten och kissen en sväng. Verkligen kanon att dra efter gångvägen där, mycket stör moment men samtidigt inga bilar.

Gick jätte bra att lägga oskar ikväll, skrek från det jag gick från han tills jag stängde dörren och sen var det knäpp tyst.
Hoppas att det fortsätter så :) tycker inte om att höra han skrika :( men det är ju mest envishet trots allt, blir ju tyst så fort man kommer in och stryker på honom.

nu ska ja gå och rensa lite tandsten på hundarna, mindre trevlig uppgift...

Myser med tiger

Sitter här och myser med tiger i famnen :)
Har lagt oskar och peppar peppar så är det knäpp tyst, och han har legat typ en kvart :) så det börjar kanske ta sig,  så han kan somna själv, vore ju GRYMT skönt!
idag har vi varit på baby sim för andra gången, och idag följde mamma med eftersom pelle går eftermiddag.
det var rätt skönt att vara två i duschen, det e ju lite knep och knåp annars. Oskar verkade mer hemma i vattnet idag, plaskade på och verkade ha jätte kul =) 

Myser efter badet

nä nu ska jag mysa lite framför tv:n.

spel kväll

Ikväll hade jag, Linda och Linnea en spelkväll, riktigt trevligt! blir ju inte att man träffas så ofta numera tyvärr.
Spelade tp, käkade godis och surrade en massa strunt :)

Vi försöker just nu att få Oskar att somna själv på kvällarna, inte populärt alls kan jag säga. Men han får gråta och vi går in till han lite då och då, och då konstaterar man att det är mest ilska och envishet som gör att han skriker, för när man tar upp honom så tystnar han ganska fort. Däremot så reagerar han inte alls på att han får sova i eget rum, och det är ju väldigt skönt att det har gått smidigt. Inatt sov han dessutom väldigt bra, åt kl 2 och 6 å sen när pelle kikade in vid halv nio så låg han och filosoferade för sig själv =) så idag har jag känt mig ovanligt utvilad.

Nä nu ska jag gå och sova och hoppas på att oskar somnar om snart, han ligger och små gormar för sig själv efter att ha varit upp och gjort det "stora" och ätit lite =D

Sov gott allihopa!

vaggvisor

sitter och fixar en skiva med vaggvisor åt oskar. kikar bland barnlåtarna jag har på datorn och andra lugna.
tycker att de är som kul att lyssna på de man tyckte om som liten, en speciell känsla med vissa låtar :)
blir allt från vargsången i ronja rövardotter till jag fick låna en ängel av shirly clamp.
Oskar har fått börja sova själv nu, så vi har stält in sängen i hans rum, har röjt lite där men det är fortfarande en del kvar att göra.
Har iallfall köpt jätte söta barngardiner som jag ska sätta upp :) kommer kanske lite bilder sen när vi har fått till det.

Blä så seg man kan känna sig, känns som att den här dagen har varit jäääätte lång. har små plockat lite här och där, men känns som om jag inte riktigt har energi till att göra nått, även om det finns mycket som skulle vara bra att göra.
Har suttit lite med matten, gick riktigt bra ända tills jag körde fast *typiskt* känner mig väldigt omotiverad just nu till att plugga, men jag ska se till att fixa kursen sen får vi se vad som blir, blir nog inget av ekonom tankarna iallfall eftersom det verkar vara ganska dött på den arbetsmarknaden.

Jag verkar då inte ha några elit skidåkare som läser min blogg iallfall, har varit tunt om träningstips :(
jag var ut igår igen och sprang och det kändes super bra :) börjar vara min temperatur ute nu för att det ska gå lätt att springa.

Oskar 6månader!

oskar är idag sex månader, fy vad tiden går fort. känns som att det är nyss som vi åkte in på bb.
Men det har varit en rolig tid :) det är verkligen som alla säger, att tiden går ännu fortare när man får barn. tidigare tyckte man ju att det bara är nått som "alla säger".

I lördags var jag och Eva och drog, och kors i taket så gick dunder och traja brevid varandra!
Efter att eva hade dragit med alla så provade jag att ta Blixten och kissen och dra, för att se om dom kan gå från flocken, och det gick frammåt men inte direkt fort, men det viktiga var att de inte drog bakåt.

Igår var jag, pelle, lisa, krille och carro och spelade bowling, det var riktigt roligt! måste göra det fler gånger :)

snöslask

imorse när jag steg upp s var det snöblandat regn ute... hade tänkt gå en promenad med moica men vädret kändes inte så lockande.
har iallfall varit på en prommis med hundarna så man har fått röra på sig lite iallfall :)

Ska till lule ikväll och fira malin som har fyllt 20 :)
har fått schemat idag, tror att det blir rätt bra faktiskt :) vi ha fått längre dagar men färre pass, och bra ihopsatta ledigheter faktist, inte så mycket en dagars ledighet.

Nä nu ska jag gå å fixa lite innan oskar vaknar. han har faktist börjat sova riktigt bra på dagarna, igår sov han nästan tre timmar på förmiddan, skönt men samtidigt blir man lite låst för jag vill inte störa honom när han sover så gott. så ska man fara någonstans så får man göra det efter hans "lilla" tupplur :)

babysim

Idag har vi varit på babysim för första gången, var jätte kul.
Oskar fick lite kallsupar, dom skulle ligga i "magläge" och det var som att han ville ha munnen under  vattnet :P men han verkade trivas bra, sprattlade på med benen :) åsså sjöng vi "bäbä vita blubb" hehe :P
Lite knep att få det att flyta i duschen efter badet, oskar blev panik hungrig precis när jag skulle duscha av honom *typskt*
Men jag tror att han kommer bli ett litet vattendjur :P
Imorn ska vi på bvc, ska bli kul att se hur mycket han har gått upp sen sist.

har varit ute och sprungit med dunder ikväll, går lättare och lättare :) har mätt min runda och det är ganska prick 4km.
Blixten han fick sig en lång promenad med husse, så nu är båda lagom trötta :)
blir inte så mycket drag träning under veckorna, det blir ju mörkt så fort nu :( får träna desto mer på helgen. I helgen var jag ute och drog både lördag och söndag. Provade att köra dunder med en malamut hane och det börjar ta sig :) tror att det kommer gå bra bara dom får träffas lite fler gånger. kan säga att dunder var rejält trött i huvudet efter att ha sprungit, tar på att behöva springa brevid en ny hund.
Jag får springa på veckan  och dra på helgen så både dom och jag får upp flåset :)

Vad kan man göra för övningar som är bra för "skid musklerna"? kommer ju inte att hinna åka så mycket innan furudal, så det kan ju vara bra att träna dom musklerna iallfall. tar gärna emot tips!

ikea

Igår var vi på Ikea och handlade, hittade ett överkast och lite diverse "bra att ha" saker :)
Hittade även ett jätte fint badrumsskåp men det hade tyvärr utgått, och tyvärr kom vi inte på att vi skulle fråga om vi fick köpa det som satt uppe förns vi var påväg hem. men men, vi hittar säkert nått snyggt i pite istället :)
har varit och dragit med eva och sofia idag.
När vi startade så drog Bosse och dunder tillsammans efter Eva med tjejerna och blixten. Men när sofia körde om dom så vägrade dunder dra frammåt, han skulle bara tillbaka till "sin" traja *suck*
Så då ändrade vi så att kissen fick dra med bosse och dunder med tjejerna och blixten, och det gick jätte bra! *äntligen*
Det var jätte bra träning för blixten som fick gå brevid en löpande traja, och det gjorde han jätte bra, men var inte lika dragvillig idag som sist. men det blev en runda på 6km.

Idag har vi även fortsatt med hundgården, går sakta men säkert frammåt.

Drag

Ikväll var Eva hit med hundarna och vi har dragit, vilket gick både bra och dåligt.
Blixten var kung idag, drog hur bra som helst, har aldrig sett honom så duktig och dragvillig.
Dunder däremot var kvällens bråkstake. Traja (dunders älskling) är påväg ut ut löpen och han är extra tokig i henne. så när jag skulle dra med blixten och dunder så blev han skogs tokig, men efter att ha rytit upp efter dom så kom vi oss iväg och då gick det riktigt bra. Sen på tillbakavägen så drog vi före Eva och hundarna, och dunder drog bara åt fel håll, men blixten var en klippa och travade på frammåt iallfall :)
Sen körde Eva med Blixten, Kissen, Traja och Biker och det gick kanon dom blev tillochmed omkörda av en bil utan att behöva stanna! Eva har fått bra pli på hennes hundar när det gäller draget. Mina har inte riktigt lärt sig höger och vänster men det fasttar de väll nån gång. Och blixten brydde sig inte om att traja löper när dom drog, men när han var lös märktes det på honom att an tyckte hon luktade gott, så det var jätte bra träning för honom.

Idag har jag varit på information för baby simmet, börjar bada nästa vecka. ska bli skit skoj! Verkar vara en rolig grupp åxå. De har blivit varmvattens basäng av hortlax basängen så vi har nära och bra.

Imorn kommer de från antnäs och kollar på soffan, ska ta kort och skicka till tillverkarn så får vi se vad dom säger. Hoppas att vi får en ny soffa och inte bara en ny bräda för det är likadant på fler ställen som säkert kommer gå sönder i framtiden.
Sov gott!

nu rullar han :)

Igår kväll så vände sig Oskar från mage till rygg för första gången, och imorse så gjorde han det igen.
Så nu börjar djuren få passa pälsen, han är väldigt intresserad av att gripa tag i dem, men de verkar inte bry sig så mycket. Vi håller koll när dom är nära varandra så att inte Oskar får tag i dom och drar.

Idag har jag varit på konvux på introduktion, har börjat läsa matte c lite på sidan om, har till i juni på mig så jag kan plugga när det finns tid, behöver inte känna någon stress. Funderar på att börja plugga ekonomi nästa höst, men vi får se om det blir nått av det finns mycket som jag och pelle måste fundera över och ta lite beslut om först. Sen får man ju känna hur det känns att plugga igen nu när ja läser matte c. men det skadar ju inte att ha läst det även om det inte skulle bli nått av att plugga vidare är ju bra att hålla igång hjärnan lite =)

Ikväll somnade Oskar riktigt bra, får hoppas att han sover bra inatt. En liten tröst är att jag träffade Frida idag, och hennes lilla sover lika dåliga så då kan det nog vara någon "ålder" dom är inne i och att det går över.

Sov Gott!


tre blöta sillar :P

Idag har jag och Oskar varit och fikat på stan med Linda, Sara, Bella, mange och lilla Nova.
Oskar tyckte att det var lite svår tuggade kakor:

Oskar har växt i sin maiden tröja som han fått av Linda.

hittade ett annat par jeans som var mycket skönare och dessutom snyggare =P  och en fin tröja.

Ikväll så trotsade jag vädret och sprang min runda iallfall. Hade med mig båda hundarna och då ser man vilken skilnad det är mellan dom. Dunder han ligger på hela tiden och ska försöka springa fortare än mig, är lite jobbigt att han drar men samtidigt så är det bra att han är på. Blixten han hittade relativt fort min takt och låg jämnsides, han travar på bra men det är inte samma "go" i han som i dunder. Men de kan nog kompletera varandra bra i draget.
Köpte en släde igår föresten :) så nu är vi förberedda för snön.

kläder för stora??

igår var jag, Monica och Linda på stan en sväng. Provade lite kläder, men de är ju så himla svårt att hitta nått :(
Köpte ett par jeans som jag troligtvis ska lämna tillbaka, dom var ju jätte fina men nästan väl tajta. vars ska man hitta fina byxor i en bra storlek? alla affärer har ju bara kläder för smala människor, och där det finns större storlekar så är de ju mest "tant" kläder :( nån som har nått tips? försöker gå ner i vikt men det är ju inte så himla lätt :( har ändå gått ner mer än vad jag gick upp under graviditeten.


Idag har jag och mamma bakat bullar, passande på kanelbullens dag:) blev även lite chokladbollar.

har försökt vila ut lite idag men det är som svårt att sova på dagen. Oskar sov dåligt inatt igen, vet inte om det är någon tand påväg eller vad det är, han vaknar typ en gång i timmen och då är det enda som hjälper att han får äta.
Vi har börjat ge han gröt på kvällen men det hjälper då inte heller.



motiverad

jag känner mig för en gångs skull motiverad att jogga, var ut ikväll igen och det gick förvånadsvärt bra.
Sprang ca 3-4km vet inte exakt. Men tog då ca 30min. Jag har ju trots allt inte sprungit nått sen lumpen typ och då gick det skit dåligt pga att jag hade problem med benhinnor + noll motivation.

Idag har svärmor och Pelles mormor och morfar varit på besök :) Oskar fick ett par jätte fina byxor och en söt tröja av farmor =)
Sen har jag varit en snabbis till Linda och hjälpt henne att börja bygga på en side board, hann tyvärr inte stanna så länge för det var lägg dax för Oskar, hoppas du fick ihop den! :)

Sitter just nu och kikar runt lite på Ikeas hemsida, vi ska dit nästa fredag. får se vad man hittar för skoj :)
Ska titta på en toa skåp eftersom vi ska göra om lill toan snart.
Blir nog även att köpa någon pryl till Oskars blivande rum.
Sov så gott!

RSS 2.0